Τρίτη 1 Ιουνίου 2010

1st Athens Taikai & η «μαύρη τρύπα» του kendo.




Από τις 29 - 30 Μαΐου πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα το 1ο Athens Taikai στις αθλητικές εγκαταστάσεις του Λεόντειου Λυκείου. Την διοργάνωση ανέλαβε το Athens Kendo Club υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ομοσπονδίας Kendo (ΕΟΚΙΝ).

Το 1ο διεθνές τουρνουά kendo ήταν άριστο σε επίπεδο οργάνωσης, με διακεκριμένους διαιτητές και υψηλού επιπέδου από διάφορες χώρες της Ευρώπης.

Οι δάσκαλοι που πήραν μέρος στο τουρνουά ήταν οι:

Α. Louis Vitalis, 7 Dan από την Ολλανδία
Β. Michael Frank Davis, 7 Dan από την Αγγλία
Γ. Jean-Pierre Labru, 7 Dan από την Γαλλία
Δ. Michel Guentleur, 7 Dan από την Γαλλία
Ε. Donatella Castelli, 6 Dan από την Ιταλία
Στ. Tibor Bárány, 6 Dan από την Ουγγαρία
Ζ. Gábor Erdélyi, 6 Dan από την Ουγγαρία
Η. Christiaan Maes, 6 Dan από το Βέλγιο

Πρέπει να είναι η πρώτη φορά που τόσα Dan μαζεύτηκαν στην Αθήνα.
Εγώ προσωπικά ενθουσιάστηκα βλέποντας όλους αυτούς τους δασκάλους αλλά και τους ξένους αθλητές να βρίσκονται στον ίδιο χώρο. Μου φάνηκε σαν ένα μίνι Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα kendo.

Πάντως και από συμμετοχές ξένων αθλητών δεν πήγαμε πίσω. Από την Ιταλία συμμετείχαν το Kodokan Alessandria Dojo, με επικεφαλή τον Fabrizio Mandia (4th Dan), πρωταθλητή Ευρώπης στην Ουγγαρία (2010) και τους Alessandra Orizio (2nd Dan) και Carlo Drago (4th Dan), μέλη της Εθνικής Ιταλίας στο πρόσφατο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα στην Ουγγαρία, από την Γαλλία ο Julien Goulon (3d Dan), που έπαιζε nitto – πρώτη φορά έβλεπα nitto player από κοντά, τα δύο κορίτσια από την Νορβηγία, την Wettre Cecilie (3d Dan) και την Resch Tina (2 kyu), την Trencheva Boryana (2nd Dan) από την Βουλγαρία, καθώς και τα παιδιά από την Σερβία.

Βλέποντας τόσους ξένους αθλητές να συμμετέχουν, ένα μεγάλο χαμόγελο τύλιξε το πρόσωπο μου. Επιτέλους να πάρουμε λίγο εμπειρία παραπάνω. Γιατί εδώ στην Ελλάδα οι αγώνες γίνονται με το σταγονόμετρο.

Η πρώτη μέρα ξεκίνησε με το ομαδικό. Ομάδες μεικτές με 5 άτομα, από διάφορες σχολές για να συμπληρώσουν και να παίξουν όλοι σε αυτήν την γιορτή.

Το Renma κατέβηκε ξανά με 2 ομάδες. Συνολικά 11 άτομα πήραν μέρος στο τουρνουά. Αν και άποψη μου θα ήταν να κατέβουν και οι νέοι αθλητές μας να «ψηθούν» λίγο. Αλλά δεν πειράζει. Αυτό θα γίνει κάποια άλλη στιγμή όταν θα είναι 100% έτοιμοι. Αν και η απόδοση μας στο ομαδικό δεν ήταν η καλύτερη, καταφέραμε να φτάσουμε στον τελικό μετά από δυνατά παιχνίδια. Όπου στον τελικό βρήκαμε μπροστά μας την ομάδα της Ιταλίας. Orizio, Garzonio, Drago, Scarcella και Mandia εναντίον Πατρίκιου, Κιουστελίδη, Κιμέρη, Κατσούλη και Νικολούζου. Ύστερα από σκληρά ματς, η ομάδα της Ιταλίας κατέκτησε την νίκη με 3-2. για εμένα όλα κρίθηκαν στο πρώτο ματς, όπου αν ήμουν πιο προσεχτικός θα μπορούσα να τσιμπήσω την ισοπαλία και να προσφέρω κρύο ιδρώτα στους Ιταλούς. Αλλά έχει χάρη που ο αντίπαλος μου με «μαγνήτισε». Αχ Ορίζιο με τα Dan σου…...
Την χάσαμε την Σαντορίνη, πατριώτη…

Η δεύτερη ομάδα του Renma έπαιζε προπό και όλο κάτι Χ έφερνε. Αν και δεν είδα τα παιχνίδια τους λόγω ότι παίζαμε την ίδια στιγμή, άκουγα τις πολεμικές κραυγές του Γαλανάκη και του Καρακίτσου. Τελικά πέρασαν τα pull αλλά στους knock out αγώνες κόλλησαν.

Μετά τους αγώνες τις πρώτης μέρας, ακολούθησε σεμινάριο υπό τις οδηγίες του Louis Vitalis sensei. Δεν το παρακολούθησα λόγω οικογενειακών υποχρεώσεων.

Το βράδυ το Athens Kendo Club είχε κανονίσει sayonara party. Οι οικογενειακές μου υποχρεώσεις δεν με άφησαν να παραβρεθώ, αλλά δεν πειράζει γιατί το βράδυ μου το πέρασα με καλή παρέα και καλά μαντάτα. Όπως και το βράδυ της Παρασκευής έτσι και το βράδυ του Σαββάτου ξενύχτισα με μπύρες.

Το επόμενο πρωί ξεκίνησε με τους ατομικούς αγώνες. Πρώτα άρχισαν οι γυναίκες. Βαθιά μέσα μου ήθελα να κερδίσει η αθλήτρια του Athens Kendo Club, το μικρό ninjaki ή το Bamboo blade, όπως το φωνάζαμε, αλλά βρέθηκε σε άσχημη μέρα και τελικά κατέκτησε την Τρίτη θέση μαζί με Βουλγάρα συναθλήτρια της, Trencheva Boryana. Για την πρώτη θέση πάλεψαν οι αθλήτριες Orizio Alessandra (IT) και Wettre Cecilie (ΝΟ). Δύο έμπειρες αθλήτριες… Τελικά νικήτρια αναδείχτηκε η Orizio από το kodokan Alessandria Dojo. Bravo στο ξανθό killer…

Και ερχόμαστε τώρα στο ατομικό των ανδρών. Ο αρχικός στόχος μου ήταν να περάσω τα pull ως πρώτος, κάτι το οποίο το κατάφερα με 2 νίκες. Έτσι πέρασα αμέσως στα δεύτερα nock out. Αυτό με έκανε να περιμένω αρκετή ώρα πριν τους επόμενους αγώνες μου. Ευτυχώς όμως με καλή παρέα και αρκετό γέλιο από τα παιδιά της ομάδας αλλά και τους υπόλοιπου ξένους και Έλληνες συναθλητές μου, η ώρα πέρασε γρήγορα. Στο επόμενο παιχνίδι μου θα αντιμετώπιζα έναν από τους Καρακίτσο ή Κιουστελίδη, μέλη της σχολής μου. Δύσκολο παιχνίδι γιατί ο καθένας ξέρει πως παίζει ο άλλος. Τελικά ο Βασίλης, ο οποίος εδώ και καιρό έχει ανοδική πορεία, κέρδισε τον Γιώργο με 2-1. ‘Εχει μια ευχέρεια ο Βασίλης να γυρνάει τα παιχνίδια. Να τρώει τον πρώτο πόντο και τελικά να κερδίζει αυτός το ματς. Αυτό με έκανε να σκεφτώ αυτό το «πλεονέκτημα» που έχει, δηλαδή την καλή ψυχολογία. Έτσι μπήκα πάρα πολύ δυνατά στο παιχνίδι και κατάφερα να κερδίσω τον πρώτο πόντο με ένα καλό κοτέ. Και εκεί με έπιασε η πρώτη, βλακεία μου. Αντί να περιμένω τον Βασίλη να μου επιτεθεί, μια που έχανε, του έκανα επιθέσεις εγώ. Έτσι 5 δεύτερα πριν από το τέλος κατάφερε να μου πάρει ένα μεν και να με ισοφαρίσει…έτσι το ματς οδηγήθηκε στον ξαφνικό «θάνατο». Αυτό όμως δεν με κώλωσε…κάτι μέσα μου έλεγε ότι το έχω. Ναι ρε που…να, μπορείς…έτσι με ένα «μπανάνα» κοτέ, κατάφερα να πάρω την νίκη για τον επόμενο γύρο. Εκεί θα έβρισκα το Ταρναβά από το dojo μου ή τον Μπουντάκη από την παλιά μου σχολή. Έ!! Τόση ώρα μαλακία δεν είχα, αλλά να που μου χτύπησε την πόρτα και εγώ ο παπαρ… της άνοιξα και μπήκε μέσα…το παιχνίδι ύστερα από πολλές άμυνες, κατέληξε στην παράταση…όπου εκεί το «έλουσα» και μετά από ένα hiki men κατέληξα στο κυλικείο για καφέ. Είχα ήδη μια ποινή στον αγώνα και με την δεύτερη, έδωσα την ευκαιρία στον αντίπαλο μου να πάρει πόντο και τελικά την νίκη. Αφού το λούζω που το λούζω, ας χρησιμοποιώ σαμπουάν με ουδέτερο ph και χωρίς δάκρυα…
Και εδώ έρχεται η ατάκα του φίλου μου Γρηγόρη, «ρε μαύρη τρύπα του kendo»… ναι έχεις δίκιο…και την πρώτη μέρα και την δεύτερη το επιβεβαίωσα αυτό…μου έμεινε μια πικρή γεύση στο στόμα, αλλά next time…!!!!!

Στον τελικό κατάφεραν και έφτασαν ο Julien Goulon (FR) και ο Fabrizio Mandia (IT). Το «κατάφεραν» στην περίπτωση του Mandia δεν ισχύει, αλλά δεν πειράζει. Ο Goulon παίζοντας nitto φαινόταν ανίκητος. Δεν είχα ξαναδεί να παίζουν nitto και έτσι δεν ήξερα και τον τρόπο να το αντιμετωπίσεις. Ο Mandia όμως σαν έμπειρος, με ένα πάρα πολύ γρήγορο kote, κατάφερε να πάρει τον πρώτο πόντο. Όλα φαίνονταν να τελειώνουν με 1-0, αλλά σαν να γυάλισε το μάτι του Fabrizio, σαν να ήθελε να προσφέρει και θέαμα μαζί. Έτσι με ένα πολύ δυνατό morote tsuki (παραλίγο να καταπιεί τις αμυγδαλές του ο Julien), πήρε και τον δεύτερο πόντο και αναδείχτηκε ο πρώτος νικητής του 1st Athens Taikai. Να βλέπεις το shinai του να λυγίζει στον λαιμό του αντιπάλου. Πήρα παστίλιες για τον λαιμό αμέσως μετά από αυτό.

Οι αγώνες τελείωσαν με τις απονομές και με ολιγόλεπτο jigeiko με τους δασκάλους.

Θέλω να ευχαριστήσω το Kodokan Alessandria Club για την ανταλλαγή των λαβάρων μας…(έτρεμαν τα χέρια μου όταν το παρέλαβα από την killer τους.), τα παιδιά του Taikai Staff, που βοήθησαν, τα μέλη του Athens Kendo Club για το ήθος τους, τον Μιχάλη, τον Χάρη και τους συναθλητές μου…Τώρα έχει σειρά ο sensei Sumi.

Domo Arigato.

Τα αποτελέσματα του Taikai είναι τα εξής:

Ατομικό ανδρών:
1st Mandia Fabrizio (IT)
2nd Goulon Julien (FR)
3d Kalkovalis Dimitris (GR) and Scarcella Giuseppe (IT)

Ατομικό Γυναικών:
1st Orizio Alessandra (IT)
2nd Wettre Cecilie (NO)
3d Akyla Asteria (GR) and Trencheva Boryana (BU)

Ομαδικο:
1st Kodokan Alessandria (IT)
2nd Renma Dojo 1 (GR)
3d Budo Center 2 (GR) and Ronin Kendo Club 1 (GR)

(Οι διαιτητές σε παράταξη. Από αριστερά Michel Guentleur, Gábor Erdélyi, Tibor Barany, Jean Pierre Labru, Louis Vitalis, Mike Davis, Donatella Castelli and Christiaan Maes.)


(Πρίν από την έναρξη του τελικού στο ομαδικό. Το Renma Dojo και το Kodoka Alessandria)



(Μετά τον τελικό. Τα δύο dojo μαζί. Επάνω αριστερά: Κιουστελίδης, Νικολούζος, Κατσούλης, Κιμέρης, Scarcella, Mandia, Garzonio, Drago and Goglio . Κάτω: Γαλανάκης, Πατρίκιος, Orizio)


(Το Renma Dojo με τους δασκάλους μετά την λήξη των αγώνων)

(πριν το ζέσταμα)








( Ο φίλος μου ο Χάρης, μάλλον ο επόμενος kendoka μας)


(η τρελοπαρέα 1)


(η τρελοπαρέα 2)



0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου